Att lyfta ett varumärke - Hemligheten bakom 50 av de största sucéerna
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 192 sidor.
Mycket gott skick.
Inbunden med mjuka pärmar. Utgallrad biblioteksbok med etiketter på pärmens baksida och i rygg. Inga stämplar i framvagn och inlaga. Syftet med denna bok är att ge kunskap, idéer och inspiration genom verkligheten. Det är en fascinerande rundtur i varumärkenas " Hall of Fame" - från Nike och Zara till Harry Potter och Absolut Vodka med unika insikter i hur man kan lyfta ett varumärke och segla ifrån konkurrenterna.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9147076887
- Titel
- Att lyfta ett varumärke - Hemligheten bakom 50 av de största sucéerna
- Författare
- Haig, Matt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken avslöjas hemligheten bakom 50 av de största affärssuccéerna någonsin. Men syftet är inte att servera ett framgångsrecept, utan att ge kunskap, idéer och inspiration.
Läs mer
Eftersom alla varumärken är olika är det inte helt enkelt att identifiera gemensamma framgångsfaktorer. Och med tanke på att branding går ut på att skapa en unik identitet blir det absurt att söka efter en enkel vinnarformel. Författaren bjuder oss istället på en fascinerande rundtur i varumärkenas "Hall of Fame". Från Nike till Harry Potter och Absolut Vodka, med unika insikter i hur man kan lyfta ett varumärke och segla ifrån konkurrenterna.
Om författarna
Matt Haig, tidigare journalist, är konsult inom marknadsföring/branding och populär föredragshållare och kolumnist. Har tidigare skrivit flera böcker.
Översättning: Karin Ashing