Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Levande lärarskap - ett praktiskt verktyg för lokal gymnasieutveckling (GY 2011)

Levande lärarskap - ett praktiskt verktyg för lokal gymnasieutveckling (GY 2011)

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2006. 216 sidor.

Nyskick. PRESENTSKICK.
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147075645
Titel
Levande lärarskap - ett praktiskt verktyg för lokal gymnasieutveckling (GY 2011)
Författare
Feldt, Marianne
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
216 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
441 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.

Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.

Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.