Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Social Authorship and the Advent of Print

Social Authorship and the Advent of Print

Häftad bok. John Hopkins University press. 2003. 182 sidor.

Nära nyskick. De första ca 26 sidorna har lästs och bindningen har mjukats upp något. För övrigt perfekt skick. Inga understrykningar el liknande. Nypris 260 kr hos Adlibris. Ur förlagets info: "In this engaging study of the development of literary industry and authorship in early modern Britain, Margaret Ezell examines the forces at work at a time when print technology was in competition with older manuscript authorship practices and the legal status of authors was being transformed. She also explores the literary concepts that subsequently developed out of new commercial practices, such as the rise of the 'classic' text and the marketing of uniform series editions. Ezell's interdisciplinary approach draws together the history of the book and cultural history."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
0801877377
Titel
Social authorship and the advent of print
Författare
Ezell, Margaret J. M.
Förlag
Baltimore, Md. : Johns Hopkins University Press
Utgivningsår
1999
Språk
English