-
Att räkna med barn : i specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Argument Förlag. 2012. 222 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036925
- Titel
- Att räkna med barn : i specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi.
Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer.
I boken ges exempel på:
Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter.
Hur vi identifierar barn med dyskalkyli.
Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen.
Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli.
Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda.
Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken.
Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå.
Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås.
Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt.
Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Argument Förlag 9789189036925 -
Att räkna med barn med specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Varberg : Argument. 1999.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189036395
- Titel
- Att räkna med barn med specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise - Persson, Susanne
- Förlag
- Varberg : Argument
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Varberg : Argument 9189036395 -
Att räkna med barn : i specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Argument Förlag. 2012. 222 sidor.
Nära nyskick. Fyra små vita lappar linklistrade på två av försättsbladen.
I övrigt är boken i fin form.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036925
- Titel
- Att räkna med barn : i specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi.
Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer.
I boken ges exempel på:
Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter.
Hur vi identifierar barn med dyskalkyli.
Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen.
Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli.
Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda.
Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken.
Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå.
Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås.
Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt.
Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Argument Förlag 9789189036925 -
Att räkna med barn : i specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Argument Förlag. 2012. 222 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036925
- Titel
- Att räkna med barn : i specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi.
Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer.
I boken ges exempel på:
Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter.
Hur vi identifierar barn med dyskalkyli.
Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen.
Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli.
Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda.
Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken.
Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå.
Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås.
Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt.
Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Argument Förlag 9789189036925 -
Att räkna med barn : i specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Argument Förlag. Andra upplagan, andra tryckningen uppl. 2012. 222 sidor.
Nyskick. 21,8 x 15 cm. 446 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189036921
- Titel
- Att räkna med barn : i specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi.
Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer.
I boken ges exempel på:
Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter.
Hur vi identifierar barn med dyskalkyli.
Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen.
Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli.
Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda.
Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken.
Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå.
Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås.
Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt.
Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Argument Förlag Andra upplagan, andra tryckningen 9189036921 -
Att räkna med barn med specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Varberg : Argument. 1999.
Gott skick. Förlagets pappband, 8o. Namnteckning + noteringar med överstrykningspenna i hela inlagan. Dedikation från författaren. Se också våra övriga böcker - samma fraktpris oavsett antal titlar du beställer av oss. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036390
- Titel
- Att räkna med barn med specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise - Persson, Susanne
- Förlag
- Varberg : Argument
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Varberg : Argument 9789189036390 -
Att räkna med barn : i specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Argument Förlag. 1999. 222 sidor.
Nära nyskick. dekorerat förlagskartonnage i rakt och rent skick utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036925
- Titel
- Att räkna med barn : i specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 222 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi.
Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer.
I boken ges exempel på:
Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter.
Hur vi identifierar barn med dyskalkyli.
Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen.
Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli.
Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda.
Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken.
Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå.
Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås.
Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt.
Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Argument Förlag 9789189036925 -
Att räkna med barn - med specifika matematiks...
Inbunden bok.
Gott skick. Argument Förlag. uppl.1. 1999. 223 s. Namnad, bruksslitage med en del hundöron och solkig pärm, lätt snedläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036390
- Titel
- Att räkna med barn med specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise - Persson, Susanne
- Förlag
- Varberg : Argument
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9789189036390 -
Att räkna med barn - med specifika matematiks...
Inbunden bok.
Gott skick. Argument Förlag. uppl.1:3. 2000. 223 s. Blyertsmarkeringar i början av boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036390
- Titel
- Att räkna med barn med specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise - Persson, Susanne
- Förlag
- Varberg : Argument
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9789189036390 -
Att räkna med barn med specifika matematiksvå...
Inbunden bok. Varberg : Argument. 1999.
Nära nyskick. dekorerat förlagskartonnage i rakt och rent presentskick utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189036390
- Titel
- Att räkna med barn med specifika matematiksvårigheter
- Författare
- Ljungblad, Ann-Louise - Persson, Susanne
- Förlag
- Varberg : Argument
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Varberg : Argument 9789189036390
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn