Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kvalitetsstyrning med totalkvalitet : verksamhetsutveckling med fokus på totalkvalitet

Kvalitetsstyrning med totalkvalitet : verksamhetsutveckling med fokus på totalkvalitet

Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2008. 363 sidor.

Nära nyskick. .....................// Globaliseringen leder till ökad konkurrens och press på bättre kostnadseffektivitet, vilket lett till att kvalitet uppmärksammats alltmera. Många kvalitetsinitiativ har därför tagits under de senaste åren. Men har de gjorda insatserna lett till väsentligt bättre resultat mätta i ökad kundnöjdhet, minskade kostnader och liknande mått? I flera fall är svaret "Nej". Orsaken är att kvalitetsinitiativen har kännetecknats av en fokusering på trendiga metoder och angreppssätt.

Under de allra senaste åren kan vi dock se att intresset för ett kvalitetsinriktat arbete med fokus på resultat har ökat. Allt flera organisationer har genom tillämpningen av koncept som Sex Sigma och Lean uppnått strålande resultat. Detta gäller inte enbart tillverkande företag utan även tjänsteorganisationer.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144053387
Titel
Kvalitetsstyrning med totalkvalitet : verksamhetsutveckling med fokus på totalkvalitet
Författare
Sandholm, Lennart
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2008
Omfång
363 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
651 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Globaliseringen leder till ökad konkurrens och press på bättre kostnadseffektivitet, vilket lett till att kvalitet uppmärksammats alltmera. Många kvalitetsinitiativ har därför tagits under de senaste åren. Men har de gjorda insatserna lett till väsentligt bättre resultat mätta i ökad kundnöjdhet, minskade kostnader och liknande mått? I flera fall är svaret "Nej". Orsaken är att kvalitetsinitiativen har kännetecknats av en fokusering på trendiga metoder och angreppssätt. Under de allra senaste åren kan vi dock se att intresset för ett kvalitetsinriktat arbete med fokus på resultat har ökat. Allt flera organisationer har genom tillämpningen av koncept som Sex Sigma och Lean uppnått strålande resultat. Detta gäller inte enbart tillverkande företag utan även tjänsteorganisationer.

Syftet med boken är att på ett åskådligt och koncist sätt visa hur en effektiv och resultatinriktad verksamhetsutveckling kan bedrivas. Boken bygger på de erfarenheter som författaren fått genom över 40 års arbete med dessa frågor i industri- och tjänsteorganisationer, såväl i privat som i offentlig verksamhet. kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik