Sociala medier - en lathund. Guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2010. 223 sidor.
Nära nyskick.
Format 22 x 15,5 cm Vikt 475 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad i sv/v. INNEHÅLL: 1. Vad är sociala medier? (Vad är sociala medier? Varför sociala medier? Bra att veta. Olika typer av användning) 2. Facebook (Vad är Facebook? Hur fungerar Facebook? Varför använda Facebook? Att skapa konto på Facebook. Bra att veta. Facebook i jobbet. Facebook för företag. Att skapa en företagssida. Annonsera på Facebook) 3. LindedIn (Vad är LinkedIn? Hur fungerar LinkedIn? Varför använda LinkedIn. Att skapa konto på LinkedIn. Bra att veta. LinkedIn för företag. Att skapa en företagsprofil) 4. Bloggar (Vad är en blogg? Varför läsa och skriva bloggar? Hur fungerar bloggar? Bra att veta. Skapa en egen blogg. Tips för bloggare. Bloggar för företag och organisationer) 5. Mikrobloggar (Vad är en mikroblogg? Vad är Twitter. Hur fungerar Twitter? Varför använda Twitter? Bra att veta. Övriga bloggtjänster. Twitter och mikrobloggar för företag och organisationer) 6. Övrigt (Positioneringstjänster. Filmklipp och webb-tv. Foto. Dokument. Bokmärken, favoriter och tips) 7. Allt på en gång (Tidsbesparing och spridningseffektivitet för företag). Till sist. Ordlista. Förkortningar. Smileys.
// Diskreta hanteringsspår på pärmarna. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [5230]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789163353222
- Titel
- Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 220 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 464 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det sägs att ungefär fyra miljoner svenskar finns på Facebook. Vi håller på att lära oss hur man ska vara social på internet, i det som brukar kallas för sociala medier. Men hur gör man och vad behöver man tänka på när man sätter igång?
Det här är en praktisk handbok i hur man använder sociala medier. Boken ger dig grunderna i de vanligaste tjänsterna och kräver inga förkunskaper. Steg för steg och med tydliga illustrationer beskrivs hur du skapar konton, skriver blogginlägg, hanterar sekretessinställningar och håller dig inom lagens
gränser.
Boken riktar sig till privatpersoner, organisationer och företag som vill komma igång med sociala medier. Inga förkunskaper krävs. Handboken kan med fördel användas som lärobok.
Författaren Lena Carlsson har utvecklat boken utifrån sina föreläsningar om sociala medier.
Frågor och diskussioner om till exempel privatliv, användningsområden, sekretess och praktisk nytta har inspirerat skrivandet av boken. 2009 skrev hon den första boken på svenska om marknadsföring och sociala medier "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier".