Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Tillämpad kommunikationsvetenskap Tillämpad kommunikationsvetenskap

Tillämpad kommunikationsvetenskap

Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2014. 374 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144091648
Titel
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Författare
Larsson, Larsåke
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2014
Omfång
374 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
545 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och intresseorganisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en översikt av ämnesområdet strategisk/planerad kommunikation och public relations.

Professionell hantering av kommunikation och relationer med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i kommunikationsarbetet. Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap liksom i specifika kurser i tillämpad kommunikationsverksamhet. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom kommunikationsbranschen.

Den fjärde upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom kommunikationsområdet. Senare tids metodutveckling med bl.a. sociala medier beaktas. Nya fall och exempel följer genomgången av arbetsprocessen inom branschen och yrket.