Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Förskollärarens metod- och vetenskapsteori
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147106585
Titel
Förskollärarens metod- och vetenskapsteori
Förlag
Liber
Utgivningsår
2014
Omfång
188 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
254 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Förskollärarens metod och vetenskapsteori vänder sig till blivande förskollärare och andra studerande med intresse för att beskriva och förstå förskolans verksamhet. Innehållet belyser val av perspektiv, olika metoders möjligheter och begränsningar samt etiska överväganden i relation till studentarbeten. Läs mer I boken ges exempel på vetenskapliga redskap för att beskriva och förstå förskolans verksamhet såväl från barnens, förskollärarnas och organisationens perspektiv. Här ges rikliga exempel från förskolans verksamhet på hur olika typer av data samlas in, bearbetas och analyseras samt hur den vetenskapliga rapporten framställs. Bokens författare är aktiva inom forskargruppen UBB – Utbildningsvetenskapliga studier av barn och barndom vid Karlstads universitet och har samtliga erfarenhet av studier av förskola, barn och lärare samt av undervisning inom förskollärarprogrammet. Boken fungerar i samtliga kurser inom förskollärarutbildningen där studenternas vetenskapliga förhållningssätt prövas och utvecklas samt i examensarbetet. Om författarna Bokens författare är aktiva inom forskargruppen UBB – Utbildningsvetenskapliga studier av barn och barndom vid Karlstads universitet och har samtliga erfarenhet av studier av förskola, barn och lärare samt av undervisning inom förskollärarprogrammet.