Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Design i fokus för produktutveckling. Varför ser saker ut som de gör?

Design i fokus för produktutveckling. Varför ser saker ut som de gör?

Inbunden bok. Liber. 2:1 uppl. 2007. 168 sidor.

Nära nyskick. Format 25,5 x 20,5 cm Vikt 615 g.
Inbundet förlagsband, ANDRA omarbetade upplagan, rikt illustrerad med skisser, figurer, ritningar och foton i sv/v. INNEHÅLL: Förord. Människan formar. Bokens uppläggning. Några praktikfall (Stolen i skolan, Signallådan vid övergångsstället, Kläder med känsla, En sportig bar, Avancerad dykarutrustning). * Hur man går tillväga: Designern. Uppläggningen. Verktygen. Kringjobbet. * Faktorer som påverkar: Brukaren. Företagsledning. Marknad. Konstruktion. Tillverkning. * Vem bestämmer egentligen: Rollerna. Etiken. Ramarna. Varför ser saker då ut som de gör? samt Designuppgifter. Böcker för vidareläsning. Webbadresser. Bildkällor. Faktarutor. Register. // Pärmen har små diskreta hanteringsspår. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [1430]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147086313
Titel
Design i fokus för produktutveckling - Varför ser saker ut som de gör?
Författare
Österlin, Kenneth
Förlag
Liber
Utgivningsår
2007
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
622 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad är det som avgör en produkts utformning? Vilka faktorer påverkar designarbetet? Ambitionen i den här boken är att täcka in hela bredden av faktorer och metoder inom design.

Läs mer
Bokens huvudavsnitt är produktsemantik, ergonomi, produktutveckling, marknadsföring och tillverkningsteknik. Den tar också upp designern och arbetsplaneringen, designhistoria, administration av designarbetet och immaterialrätt. Frågor och praktiska övningar. Boken är rikt illustrerad.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2004 av Sveriges Marknadsförbund.

Om författarna
Kenneth Österlin har mer än 30 års yrkeserfarenhet som konsulterande industridesigner inom ett brett fält av branscher och som föreläsare på högskolor.