Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

Förlagsfakta

ISBN
9789147074464
Titel
HANDEL Praktisk marknadsföring A Fakta och Övningar
Författare
Karl Erik Carlsson - Ann Rebane - Ivan Woggart - Lars-Eric Björk - Lena Carlestål - Kent Johansson - Roland Ohlsson - Britt-Marie Larsson - Per Rodahl
Förlag
Liber
Utgivningsår
2004
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
527 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Läromedlet ger grundläggande kunskaper och färdigheter i marknadsföring hos företag i olika branscher. Eleven får bl.a. lära sig hur man formulerar en affärsidé, hur man exponerar produkterna framgångsrikt, hur datorn utnyttjas i arbetet, samt etik och moral kring marknadsföring.

Läs mer
Boken ger eleverna även möjlighet att lära sig texta för hand och utforma skyltar med enkla säljbudskap.
Texterna tar upp:
- Vad innebär ett företags affärsidé?
- Vad är säljfrämjande åtgärder?
- Exponering av produkter
- Textning av skyltar/reklamblad
- Utnyttja datorn i arbetet med marknadsföring
- Hur förändras marknadsföringen?
- Marknadsföringslagen och etik