Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.

Förlagsfakta

ISBN
9789144068503
Titel
Lärandets grunder : teorier och perspektiv
Författare
Karin Fogelberg - Bernt Gustavsson - Peter Gärdenfors - Staffan Hygge - Bodil Jönsson - Anders Kjellberg - Caroline Liberg - Helen Melander - Ingrid Pramling Samuelsson - Ulla Runesson - Fritjof Sahlström - Roger Säljö - Moira von Wright
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2011
Omfång
259 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
391 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer? Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare. Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar. Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- ochneuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:individens utveckling och den lärande hjärnanlärande som erfarande, förståelse och sambandlärande, interaktion och teknologidirekt och indirekt lärandelärande, språk och kommunikationlärande som reproduktion och lärande för framtidendeltagande och demokrati.Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet. Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet Ytterligare författare: Ingrid Carlgren, Rolf Ekman, Tomas Englund