-
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Nära nyskick. Prislapp baksida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030272
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9789144030272 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030274
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9144030274 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Gott skick. Hylla VL45.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030272
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9789144030272 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Mycket gott skick. Ej snedläst, ej läsveck. Inga understrykningar eller markeringar i texten. Ägarsignatur insidan främre pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030272
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur 1 9789144030272 -
Zlatan,Caligula och ordningen i skolan
Häftad bok. Studentlitteratur. 2008. 174 sidor.
Gott skick. En interaktionistisk analys
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030272
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur 9789144030272 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan. En i...
Häftad. Sista tredjedelen av boken med liten stukning av nedre ytterhörn. 2008
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144030272
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
9789144030272 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030274
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9144030274 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 174 sidor.
Nyskick. Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030274
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 9144030274 -
Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 174 sidor.
Mycket gott skick. Namnteckning på försättsbladet. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030274
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9144030274 -
ZLATAN, CALIGULA OCH ORDNINGEN I SKOLAN - EN...
Nyskick. Ou. 8:o. Hft. 174 s. Studentlitteratur. Lund 2003. Nytt ex. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144030274
- Titel
- Zlatan, Caligula och ordningen i skolan - En interaktionistisk analys
- Författare
- Aspelin, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Då det gått ungefär tjugo minuter av lektionen börjar läraren Thomas tänka att mycket av det han talat om är svårgripbart. Han har fått en mängd indikationer på att eleverna inte följer med i framställningen. Många sitter och pratar om annat, någon tittar ut genom fönstret, flera ser ner i sina böcker eller kladdar i sina skrivböcker. Thomas frågar eleverna vad som är på tok. En blond flicka på tredje raden svarar: ”Det är lite svårt att hänga med, du rör dig från staten till en massa bilmodeller.” Thomas ler: ”Ja, det är bra du säger till. Det är faktiskt skitkrångligt det här.”Ordning/oordning är ett återkommande tema i skoldebatten. I denna bok behandlas frågan om undervisningens sociala organisation: hur samordnas individers beteende i pedagogiska sammanhang? Utgångspunkt tas i interak- tionistisk teoribildning. I brännpunkten finns samspelet mellan lärare och elever. Genom analys av konkreta fall där aktörer som Thomas, Zlatan och Caligula spelar huvudroller får vi inblick i det interaktionistiska tänkandet och förståelse av vad som sker i klassrummet. Boken vänder sig till alla som intresserar sig för teorier om socialt samspel. Den lämpar sig för olika samhälls- och beteendevetenskapliga utbildningar och då i synnerhet för lärarutbildningen.
9144030274
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn