-
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : Så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Bokförlag. 1:a uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick. Nästan som ny. 20,5 cm x 13,4 cm. Danskt band. 321 gram. (låda20230417-1?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Bokförlag 1:a 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nyskick. Varje år luras svensken på tusentals kronor av sin bank. Bankmännen undanhåller information och säljer dåliga och dyra tjänster, fastän det finns bättre och billigare alternativ.
Betalar du höga avgifter för att göra bankens jobb? Har du köpt en fond med läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : Så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1:a uppl. 2009. 219 sidor.
Nyskick. Ägarsignatur finns. 20,5 cm x 13,3 cm. 323 gram. (låda20220623-2?0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1:a 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Fa läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen - så blir du blåst på dina pengar...
Häftad bok. Ordfront. 2009. 219 sidor.
Nyskick. Bankbluffen är en ovärderlig guide i kontakten med banken.Du får inte bara reda på hur man undviker de värsta fallgroparna,utan lär dig också hitta fram till bättre och billigare alternativ. Det här är en bok du inte har råd att missa!. Danskt band. Absol läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nyskick. Danskt band
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 2009. 219 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 9789170374661 -
Bankbluffen. Så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2009. 219 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Inbunden i mjukt flexband med invikta flikar (danskt band) och i nära nyskick. Författaren är ekonomijournalist och granskarfonder, bolån, bankkonton och korttjänster. Han listar de dolda avgifterna, avslöjar knepen och berättar vad de råd du får från ban läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
Ordfront Förlag 1 9789170374661 -
Bankbluffen. Så blir du blåst på dina pengar
Inbunden bok. Ordfront förlag. 1 uppl. 2009. 219 s. Inbunden. Danskt band. 20,5x13,5cm. 320 gram.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
9789170374661 -
Bankbluffen - så blir du blåst på dina pengar
Ordfront, 2009. Danskt band, nära nyskick. "Varje år luras svensken på tusentals kronor av sin bank. Bankmännen undanhåller information och säljer dåliga och dyra tjänster, fastän det finns billigare och bättre alternativ. Detta är en ovärderlig guide i k läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
9789170374661 -
Bankbluffen - så blir du blåst på dina pengar
Häftad bok. Ordfront. 1:a uppl. 2009. 219 s. Häftad. Flexband. 20,5x13,5cm. 325 gram.
Nära nyskick. Bankbluffen är en ovärdelig guide i kontakten med banken.Du får inte bara reda på hur man undviker de värsta fallgroparna,utan lär dig också hitta fram till bättre och billigare alternativ. Det här är en bok du inte har råd att missa!. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170374661
- Titel
- Bankbluffen : så blir du blåst på dina pengar
- Författare
- Joel Dahlberg
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 134 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kundens förtroende är vår största tillgång säger varje bankdirektör när någon ifrågasätter dyra och dåliga banktjänster. Faktum är att en genomsnittlig svensk bankkund varje år blir lurad på tusentals kronor av sin bank. Banker ljuger, undanhåller information och säljer tjänster som de vet är dåliga trots att det finns bättre och billigare alternativ. När banken någon gång tar kontakt med en kund via utskick eller telefon för att sälja något, kan man bara vara säker på en sak: banken har hittat ett sätt att plocka dig på ytterligare några kronor.
Bankerna har de senaste årtiondena hittat nya sätt att tjäna pengar som skiljer sig från den traditionella in- och utlåningen. När det gäller privatkunder handlar det framför allt om olika sparprodukter där spararen betalar dyrt för något av tvivelaktigt värde.
I en väl fungerande marknad kan ett företag ta ut mer pengar för en produkt endast om kunden upplever att den får något bättre. Det kan gälla bättre funktionalitet, som i en energisnål diskmaskin, eller ett exklusivare klädmärke. Men banker lyckas med konststycket att sälja dyrare produkter som ofta är helt värdelösa. I boken går jag igenom några av bankernas vanligaste knep, som för bankkunden är väldigt svåra att upptäcka. Det handlar om bolån, fonder, aktieindexobligationer, bankkonton och kortbetalningar inom alla de här tjänsterna ser bankerna till att du som kund får betala mer än du behöver.
Banken ser också till att det är svårt att se hur mycket en specifik tjänst egentligen kostar en osäker kund är en bra kund eftersom man då kan ta bättre betalt.
Det finns exempel på räntefonder som drar in flera hundra miljoner kronor per år i avgifter och som är sämre än ett vanligt bankkonto och det finns aktiefonder där fondbolaget för länge sedan slutat försöka leverera den tjänst spararen varje år betalar miljardbelopp för.
Samtidigt trixas det med kort och konton så att banken kan komma åt kundens pengar gratis istället för att behöva betala ränta på pengarna.
I boken ges också ett antal exempel på bra banktjänster och hur man som kund bär sig åt för att skilja de bra från de dåliga. Det går trots allt inte att klara sig utan en bank och det finns bra tjänster hos alla de svenska bankerna.
Joel Dahlberg är 46 år gammal och har arbetat som ekonomijournalist sedan 1990, bland annat på Dagens Industri, Dagens Nyheter, TV8. För närvarande är han chef för multimedia på näringslivssajten E24.
9789170374661
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn