Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bristande korttidsminne hos barn
Bristande korttidsminne hos barn Bristande korttidsminne hos barn

Bristande korttidsminne hos barn

Häftad bok Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 134 sidor.

Nyskick. Inga anteckningar, hundöron, understrykningar eller andra markeringar som kan störa.
Verkar vara oanvänd.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9173151890
Titel
Bristande korttidsminne hos barn
Författare
Joanne Rudland
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
134 sidor
Bandtyp
Spiral
Vikt
562 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Enkla, konkreta övningar för att stärka barns korttidsminne och därmed koncentrationen.
Barn som har dåligt självförtroende och en negativ attityd till skolan, som har sämre resultat än genomsnittet i formella tester av receptivt språk och vars språkliga fel är spridda och oregelbundna och inte pekar ut några specifika språkliga svagheter kan lida av bristande korttidsminne.
Den här boken, som är skriven av en praktiserande logoped, innehåller ett strukturerat, men ändå flexibelt program för att möta de behov som barn med bristande korttidsminne har.


Träning av korttidsminnet kan ge mycket positiva resultat.

Träningen kan ha en direkt och positiv inverkan på barnets receptiva språkfärdigheter, självförtroende och inlärningsförmåga.

I boken finns ett färdigt program med idéer för att utveckla barnets korttidsminne.

Programmet kan användas i sin helhet eller tillsammans med andra material och passar i ett individuellt åtgärdsprogram.

Boken tillhandahåller ett välstrukturerat program för individuell träning; delar av materialet kan anpassas för grupper.

Boken innehåller arbetsblad (som får kopieras). Det är ett idealiskt material för åldrarna sju till elva år, och innehåller dessutom barnvänliga protokoll och tabeller för att notera framstegen.

Innehåll


Introduktion till minnesteori

Praktiska förslag för planering av träningen

Råd till föräldrar och lärare

Baslinjetest

Praktiska övningar för träning och hem-arbete

Protokoll och tabeller för att notera framstegen

Boken är i första hand skriven för logopeder men är användbar även för speciallärare, lärare, undervisningspsykologer och andra som vill hjälpa skolbarn att lära in och träna minnesstrategier.