TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2007. 328 sidor.
Nyskick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170920530
- Titel
- TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
- Författare
- Strömbäck, Jesper
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 233 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 718 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle.
Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.