-
Kriskommunikation
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Hyggligt skick. Förlagsband. 8:o. Liten kaffefläck i snittets övre hörn - se bild.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087891
- Titel
- Kriskommunikation
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nominerad till Årets HR-bok 2009!
Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd.
Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer.
Läs mer
Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Om författarna
Jesper Falkheimer och Mats Heide är docenter i medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Larsåke Larsson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet.
Liber 1 9789147087891 -
Kriskommunikation
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Nära nyskick. en etikett med namn på insidan. I övrigt ser det i princip oläst ut
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087891
- Titel
- Kriskommunikation
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 358 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nominerad till Årets HR-bok 2009!
Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd.
Det går knappt en dag utan att vi nås om budskapet om att en ny kris har uppstått. Kriserna kan utlösas av hur olyckor och naturkatastrofer hanteras av ansvariga aktörer. De kan också utlösas av hur organisationer fattar beslut och hanterar moraliska och etiska frågor. Under osäkra och hotfulla förhållanden ställs krav på snabba beslut och tydlig kommunikation. Därmed har förmågan att kommunicera effektivt blivit allt viktigare för myndigheter, företag och andra organisationer.
Läs mer
Boken riktar sig till såväl ledare och (kris)kommunikatörer som studenter i ämnen som behandlar risker, kriser och kommunikation.
Om författarna
Jesper Falkheimer och Mats Heide är docenter i medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Larsåke Larsson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet.
Liber 1 9789147087891
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn