Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utomhusdidaktik

Utomhusdidaktik

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 209 sidor.

Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144024929
Titel
Utomhusdidaktik
Författare
Lundegård, Iann - Wickman, Per-Olof - Wohlin, Ammi
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
209 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
311 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Syftet med denna bok är att visa olika didaktiska perspektiv på utomhusundervisning. Centralt finns de didaktiska frågorna kring undervisningens innehåll och dess former, men framförallt diskuteras varför undervisningen ska ha just detta innehåll och dessa former. Bland de olika bidragen behandlar man frågor om uterummets betydelse för lärande, naturumgängets estetik och förhållande till språket, praktiskt kunnande utomhus, att använda kulturlandskapet eller skolträdgårdar i undervisningen, att bedriva naturskolor, uterummets betydelse för det egna växandet, kroppsupplevelser i naturen, biologisk analfabetism samt vad vi menar med utomhus. Tillsammans utgör bidragen i denna antologi en karta över det utomhusdidaktiska fältet i Sverige, men de ger också en översikt över allt från teoribildning till beprövad erfarenhet av undervisning. Författarna är både forskare och aktiva lärare och är välkända representanter inom sina respektive specialområden. Boken passar utmärkt för lärarutbildningen, liksom för kompetensutveckling eller fortbildning av redan yrkesverksamma lärare.