Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Marknadsföring av lyx och premium

Marknadsföring av lyx och premium

av

Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2017. 250 sidor.

Nyskick. Oläst exemplar

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish

14 dagar sedan

Förlagsfakta

ISBN
9789152349588
Titel
Marknadsföring av lyx och premium
Författare
Henrik Uggla
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsdatum
20170731
Omfång
250 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
145 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
291 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter. Den passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring och är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: •Vad är lyx? •Vem målgruppen för lyx? •Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi? •Hur kan positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad? •Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi? I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer. Ur innehållet Kap. 1 Vad är lyx? Kap. 2 Den relativa sidan av lyx Kap. 3 Lyx på internet Kap. 4 Lyx och prissättning Kap. 5 Utvidgningar av lyxvarumärken (affärsutvecklingsstrategi baserad på forskning och erfarenhet) Kap. 6 Lyxmarknadsföring i framtiden Författare Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. Avsedd för Fördjupningskurser i marknadsföring på universitet och högskolor.