Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Marknadsföring av lyx och premium

Marknadsföring av lyx och premium

Häftade böcker. Sanoma Utbildning. 2017. 250 sidor.

En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.

Förlagsfakta

ISBN
9789152349588
Titel
Marknadsföring av lyx och premium
Författare
Uggla, Henrik
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsår
2017
Omfång
250 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
145 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
291 g
Språk
Svenska