Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Marknadsföring av lyx och premium

Marknadsföring av lyx och premium

Häftad bok Sanoma Utbildning. 1 uppl. 2017. 250 sidor.

Nyskick. Helt ny. Obläddrad.
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring.

En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter. Den passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring och är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx.

Boken svarar på frågor som:
*Vad är lyx?
*Vem målgruppen för lyx?
*Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?
*Hur kan positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?
*Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?
I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.

Ur innehållet
Kap. 1 Vad är lyx?
Kap. 2 Den relativa sidan av lyx
Kap. 3 Lyx på internet
Kap. 4 Lyx och prissättning
Kap. 5 Utvidgningar av lyxvarumärken (affärsutvecklingsstrategi baserad på forskning och erfarenhet)
Kap. 6 Lyxmarknadsföring i framtiden

Författare
Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

Avsedd för
Fördjupningskurser i marknadsföring på universitet och högskolor.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789152349588
Titel
Marknadsföring av lyx och premium
Författare
Henrik Uggla
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsår
2017
Omfång
250 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
145 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
291 g
Språk
Svenska
Baksidestext

Ytterligare författare: Uggla, Henrik