Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Vuxenpedagogik : - att iscensätta vuxnas lärande

Vuxenpedagogik : - att iscensätta vuxnas lärande

Häftad bok Studentlitteratur. 1996. 139 s. Häftad.

Mycket gott skick. Inplastad med stämpel på insida pärm, bibl ficka samt halvt borttagen streckkod. Nära oläst skick. Se även mina andra böcker inom samma kategori, jag samfraktar gärna.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144038131
Titel
Vuxenpedagogik - - att iscensätta vuxnas lärande
Författare
Helene Hård af Segerstad - Alger Klasson - Ulla Tebelius
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
151 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
231 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vuxenutbildning är ett dynamiskt område som ständigt förändras och utvecklas. Boken sätter mötet mellan utbildare och deltagare i centrum och ger en helhetsbild av förhållandet mellan utbildnings- och undervisningsplanering, kunskap, vetande och kompetens, när det gäller vuxnas lärande. Centralt i boken är de val, föreställningar och ställningstaganden om hur vuxenutbildning ska genomföras som alla involverade behöver diskutera och ompröva. Boken ger teoretisk bakgrund och stöd för förändring av vuxenutbildning i praktiken. De många konkreta exemplen visar att verkligheten är mer dynamisk, komplex och irrationell än man i teorin har för vana att se på den.I denna reviderade upplaga har nya kapitel tillkommit som ger en introduktion till det vuxenpedagogiska området där frågan om syfte samt förutsättningar för vuxenutbildning diskuteras. Dessutom behandlas exempel på val som man som undervisare ställs inför i det konkreta pedagogiska mötet med studerande t.ex. i rollen som handledare för vuxenstuderande.