Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Det professionella lärandets inneboende kraft

Det professionella lärandets inneboende kraft

av

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 179 sidor.

Nära nyskick. Det enda som skiljer boken från ”nyskick” är mitt namn på en insida är borttaget med tippexremsa.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish

Det professionella lärandets inneboende kraft

Förlagsfakta

ISBN
9789144088853
Titel
Det professionella lärandets inneboende kraft
Författare
Helen Timperley
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsdatum
20130814
Omfång
179 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
276 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Lärares professionella utveckling betraktas ofta som ett universalmedel för att förbättra skolan, men faktum är att det sällan fungerar. I denna bok utvecklas ett perspektiv på professionellt lärande som har motiverat lärare och resulterat i stora förbättringar av elevers lärande, särskilt i traditionellt lågpresterande elevgrupper. Timperley redogör för vad ledare, i skolan såväl som utanför skolan, kan göra för att främja lärares lärande på ett sätt som omedelbart gynnar eleverna. Kärnan i boken är en undersökande och kunskapsbyggande cykel för lärare, som utgör ett viktigt redskap för att frigöra det professionella lärandets inneboende kraft. Boken innehåller en mängd konkreta exempel som bygger på verkliga erfarenheter. Timperley vänder sig främst till lärare som vill ta kontroll över sitt eget professionella lärande på ett sätt som gör skillnad för eleverna, och till skolledare som har till uppgift att främja lärares och elevers lärande.