Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Den himmelske mannen : Den märkliga sanna historien om den kinesiske kristne Broder Yun

Den himmelske mannen : Den märkliga sanna historien om den kinesiske kristne Broder Yun

Inbundna böcker. Marcus förlag. 1 uppl. 2004. 295 sidor.

Den märkliga, sanna historien om Broder yun.

Att möta och lyssna till broder Yuns livserfarenheter är ett modernt stycke ur Apostlagärningarna.

En ung man som grips av kraften, värmen, kärleken och hängivenheten i tron på Jesus. Broder Yun och många med honom får betala ett högt pris för sin orubbliga tro och hängivenhet. De beslutar att följa Jesus Kristus oberoende av vad det kommer att kosta.
Broder Yun är en av Kinas husförsamlingsledare. Idag kan han inte återvända till sitt hemland. Trots sin ungdom fick han avtjäna plågsamma fängelsestraff med tortyr och långa fängelsevistelser för sin tro.
När Broder Yuns sönderslagna ben på ett övernaturligt sätt ändå kan bära honom och han likt aposteln Petrus bara vandrar raka vägen ut från det fängelse som mänskligt sett ingen kunde fly från, så är det bara ett av de många märkliga vittnesbörden. Förföljelsen av Kinas kristna idag är en nedtystad verklighet när myndigheterna gör allt för att intressera västerländska affärsintressen för att investera i detta märkliga land med sin mångtusenåriga historia. Idag vet ingen hur många kristna som finns i Kina. Kanske 100 miljoner. Inget kan överskugga broder Yun och hans medkristnas kärlek till Jesus och inget tycks kunna stoppa dem i sin hängivenhet för att proklamera evangeliets förvandlande kraft.

Förlagsfakta

ISBN
9789179994556
Titel
Den himmelske mannen : Den märkliga sanna historien om den kinesiske kristne Broder Yun
Författare
Broder Yun - Paul Hattaway
Förlag
Marcus förlag
Utgivningsår
2004
Omfång
295 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
130 x 210 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
398 g
Språk
Svenska