-
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 179 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 179 sidor.
Hyggligt skick. Anteckningar och understrykningar med blyerts, samt hundöron på flera sidor i första halvan av boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
Seendets språk., - exempel från konst, reklam...
Nära nyskick. 2006,Studentlitteratur,Häftad.,Sid. 179?Illustrationer i svartvitt.,Några få streck i innehållsförteckningen.?Hundöron inne i boken.,Nära nyskick.,9789144042947?,Nestorn i bildtolkning Gert Z Nordström tillsammans med två andra herrar ger här sin introduk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
9789144042947 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 179 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 179 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn