Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Problemlösning som utgångspunkt - - matematikundervisning i förskoleklass

Problemlösning som utgångspunkt - - matematikundervisning i förskoleklass

Häftad bok Liber. 1 uppl. 2016. 128 sidor.

Mycket gott skick. Lätt veck på främre omslag

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147128822
Titel
Problemlösning som utgångspunkt - - matematikundervisning i förskoleklass
Författare
Hanna Palmér - Jorryt van Bommel
Förlag
Liber
Utgivningsår
2019
Omfång
128136 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
270 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I Problemlösning som utgångspunkt visar författarna att det är möjligt, önskvärt och roligt, för både elever och lärare, att låta matematikundervisningen utgå ifrån problemlösning. Det problemlösande arbetssättet är tydligt framskrivet i förskoleklassens syfte och centrala innehåll. I denna andra upplaga av boken visas den röda tråden och progressionen mellan förskola, förskoleklass och grundskola. Läs mer Förutom en introduktion till ett problemlösande arbetssätt presenteras genomförda problemuppgifter med tydliga kopplingar till styrdokumenten. Varje problemuppgift har testats och bearbetats med flertalet förskoleklasselever, och i boken finns förslag till fördjupning eller förenkling av problemuppgifterna. Boken inkluderar reflektioner från lärare som implementerat det problemlösande arbetssättet i sina förskoleklasser. Författarna ger också exempel på hur eleverna kan utvärdera både problemuppgifterna och det problemlösande arbetssättet. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och de tidiga skolåren. Om författarna Hanna Palmér och Jorryt van Bommel är båda två universitetslektorer i matematikdidaktik. På Linnéuniversitetet respektive Karlstads universitet arbetar de med forskning, lärarutbildning och uppdragsutbildning.