-
Reflekterande läsning och skrivning
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2008. 358 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038315
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 358 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 515 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.
Studentlitteratur 2 9789144038315 -
Reflekterande läsning och skrivning – Andra u...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:3 uppl. 2010. 358 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka blyertsmarkeringar i början av boken. I övrigt lättare, ytliga spår av hantering/förvaring.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144038315
- Titel
- Reflekterande läsning och skrivning
- Författare
- Molloy, Gunilla
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 358 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 515 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man som lärare stimulera sina elever att läsa skönlitteratur och utveckla deras förmåga att samtala och reflektera utifrån olika texter? Hur kan man arbeta för att utveckla elevernas förmåga att skriva i olika textgenrer?I Reflekterande läsning och skrivning får läsaren följa en klass och deras språkutvecklande arbete under skolår 7-9. Gunilla Molloy, som är klassens undervisande lärare, beskriver hur man kan bygga ett dialogiskt klassrumsklimat, där lärandet bygger på elevernas egna texter och arbete med skönlitteratur. Hon för även en kritisk diskussion kring olika didaktiska val och diskuterar utifrån egna och andras erfarenheter vad som kan gå fel i ett klassrum och vad detta kan bero på. Denna andra, reviderade upplaga innehåller även ett nyskrivet kapitel om hur man kan hålla ett litteratursamtal.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskola och gymnasium.
Studentlitteratur 2:3 9789144038315
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn