Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
På spaning efter den tid som kommer : bubblor, skam och andra fenomen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188953735
Titel
På spaning efter den tid som kommer : bubblor, skam och andra fenomen
Författare
Graffman, Katarina
Förlag
Roos & Tegner
Utgivningsår
2020
Omfång
191 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
140 x 219 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
422 g
Språk
Svenska
Baksidestext
"Den här välskrivna och engagerande boken tar pulsen på tidsandan och berättar inte bara vilka vi är utan också vilka vi håller på att bli." Thomas Hylland Eriksen, professor i socialantropologi vid Universitetet i Oslo All form av framtidsspaning måste börja här och nu, i verklig kunskap om samtiden. Den här boken gräver under ytan och beskriver ett antal fenomen som är betydelsefulla i samtidskulturen: konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet. Utifrån denna djupare förståelse av tidsandan och hur vi människor verkligen är, kan vi se mönster och skönja det som komma skall. Inte som en kristallklar digital bild, utan mer som ett analogt fotografi som håller på att framträda i framkallningsvätskan."Eureka! Äntligen en träffsäker uppgörelse med marknadens mirakelkurer, mainstreamkulturens blinda fläckar och ekonomismens och konsumismens konsekvenser." Alexandra Pascalidou, författare och journalist  "Läste boken med stort intresse. Är helt uppslukad av de här frågorna. Så bra och viktig, hoppas den får så många läsare som den förtjänar!" Helena von Zweigbergk, författare och spanare i P1  Katarina Graffman är doktor i kulturantropologi, forskare, föreläsare och författare. Under två decennier har Katarina hjälpt företag att förstå konsumtionskulturen och människors beteenden. Emma Lindblad är doktor i modevetenskap och forskar och föreläser om konsumtionskultur relaterat till vilka vi är och hur vi lever våra liv. Hon är publicerad i vetenskapliga publikationer både i Sverige och internationellt. Jacob Östberg är professor i reklam & pr vid Stockholms universitet där han forskar om konsumtionskultur med fokus på hur mening skapas i gränslandet mellan företagens aktiviteter, populärkultur och media, samt människors dagliga liv. Utöver sin vetenskapliga produktion har Jacob skrivit ett flertal böcker. Katarina och Jacob har tillsammans tidigare gett ut boken "Vi är vad vi köper. Konsumtionskulturen är här för att stanna" (2018).