Hur och när lär sig elever? - En kritiskt kommenterad sammanfattning av kognitiva teorier kring elevers inlärning
Häftad bok. HLS Förlag. 1 uppl. 1992. 199 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Skavd längs kanterna. Namnad på inlagans första blad. Vissa svaga anteckningar och understrykningar i blyerts. [rum 1]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9176562824
- Titel
- Hur och när lär sig elever?
- Författare
- Gerd Arfwedson
- Förlag
- Stockholms Universitets förlag
- Utgivningsår
- 1992
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 211 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur och när lär sig elever? presenteras den senaste internationella litteraturen inom den kognitiva forskningen från Piaget till Mayers begreppskartor. Författaren anlägger ett kritiskt analytiskt perspektiv. Läsaren får en bred presentation av forskningen kring elevers sätt att tänka i skilda skolämnen och hur de förvärvar och använder olika typer av kunskap. En omfattande litteraturförteckning ger uppslag för vidare studier.
Författarpresentation
Gerd B. Arfwedson är fil.dr i pedagogik och verksam vid Lärarhögskolan i Stockholm.