Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Framtiden är inte vad den brukade vara : en inspirationsbok om framtidens ledarskap, framtidens individer och framtidens marknadsföring

Framtiden är inte vad den brukade vara : en inspirationsbok om framtidens ledarskap, framtidens individer och framtidens marknadsföring

av

Inbunden bok. Prisma. 2 uppl. 2006. 307 sidor.

Nyskick. Prisma, 2006. Kartonnage. Den här utgåvan av boken finns je i annan variant. Andra upplagans första tryckning. Nyskick! Årets ledarbok år 2005.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish

24 dagar sedan

Förlagsfakta

ISBN
9151848481
Titel
Framtiden är inte vad den brukade vara : en inspirationsbok om framtidens ledarskap, framtidens individer och framtidens marknadsföring
Författare
Göran Adlén
Förlag
Prisma
Utgivningsdatum
20060919
Omfång
307 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
177 x 220 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
864 g
Språk
Svenska
Baksidestext
”Boken bär inte på alla sanningar eller enkla facit. Författaren förmedlar sina tankar om nutid och framtid på ett lättsamt sätt. Läsaren uppmanas dra egna reflektioner – att blunda för att se – om hur man möter framtid och konkurrens för att utvecklas. Det är en bok man kommer ihåg, nickar och känner igen sig i.” Så löd motiveringen när Göran Adléns bok vann utmärkelsen ”Årets Ledarbok 2005”. En mycket eftertraktad föreläsare gjorde sin författardebut med en annorlunda bok om hur han ser på dagens och morgondagens trender. Nu utkommer boken i ett efterlängtat kartonnage. Framtiden är inte vad den brukade vara är en underhållande idé- och inspirationsbok. En bok där du ibland blir glad, ibland ledsen och ibland förbannad. Göran Adlén ger inga facit på hur det är, utan uppmanar läsaren att reflektera och följa det indianska ordspråket: du måste blunda för att se. Med jordnära exempel, skrivet på ett ”icke-teoretiskt” sätt skriver han bland annat om hur det kan gå till när man rekryterar brasilianska dvärgar, hur man attraherar den andliga zapparen, hur man ska marknadsföra sig till muslimska jultomtar och hur man får 10–14 åringar att älska ditt varumärke. Det är en stundtals galen värld vi lever i och boken ger ett flertal exempel från denna annorlunda värld. Den är uppdelad i ett antal tankar och ger känslan av att man sitter mitt i en föreläsning, en föreläsning som man aldrig vill ska ta slut. Hela boken andas optimism och det är som Göran poängterar i ett avsnitt – optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men har mycket roligare under tiden...