Försäljningschefen : ansvar, uppgifter, metoder
Inbunden bok. Stockholm : Inst. för ledarskap och lönsamhet. 1978. 223 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Försäljningschefen är en nyckelperson i varje företag- det är han som skall styra försäljningsorganisationens insatser till de resultat som är avgdörande för hela företaget. Därför är det viktigt att denna post besätts med en person som har de rätta förutsättningarna. Denna bok presenterar kraven på en försäljningschef och de redskap som står till hans förfogande 1.Försäljningscheftens ansvar och egenskaper. 2. Att bygga upp och utveckla en säljarstryka. 3. Resultatmedveten ledning 4.Styrning av säljarna. 5. Försäljningscheftens självutveckling. Det är en praktisk orienterad bok,som går rakt på sak.Dess många checklistor, beddömningsscheman och självtester bildar till att göra den lättfattlig. Råden och anvisningarna i den är lätta att omsätta i praktiken. Boken är nyttlig både som hjälp för den nyutnämnde eller blivande säljedaren och som inspriation för den erfarne försäljningschefen som vill håll sig a jour i sitt arbete.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9174600109
- Titel
- Försäljningschefen : ansvar, uppgifter, metoder
- Författare
- Fort, J. V. - Anderson, George B. - Ehrström, Eialin - Ehrström, Inger
- Förlag
- Stockholm : Inst. för ledarskap och lönsamhet
- Utgivningsår
- 1978
- Språk
- Svenska