-
Att lära är nästan som att leka – Lek och lär...
Häftad bok. Liber. 1:3 uppl. 2010. 248 sidor.
Mycket gott skick. Ytliga hanteringsspår. Inlagan är i strålande skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 1:3 9789147084364 -
Att lära är nästan som att leka – Lek och lär...
Häftad bok. Liber. 1:4 uppl. 2012. 248 sidor.
Mycket gott skick. Inlagan innehåller lite markeringar med överstrykningspenna på totalt 7 sidor. I övrigt är boken fin.
Sökord: 1FL002 FO601L LÖFÖ35 LÖFÖ36 1FL402 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 1:4 9789147084364 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 9789147084364 -
Att lära är nästan som att leka - Lek och lär...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 248 sidor.
Mycket gott skick. 2:a tryckningen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 1 9789147084364 -
Att lära är nästan som att leka - Lek och lär...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 248 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 1 9789147084364 -
Att lära är nästan som att leka - Lek och lär...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2007. 248 sidor.
Mycket gott skick. "Att lära är nästan som att leka ... Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084364
- Titel
- Att lära är nästan som att leka
- Författare
- Johansson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära är nästan som att leka. Man kan lära sig att leka och man kan lära sig att bygga Kapla-torn, så det hänger nog ihop på nåt sätt", säger Lisa drygt åtta år. Lisa är ett av de barn som har deltagit i ett projekt som ligger till grund för denna bok. Med sin formulering sätter Lisa fingret på utgångspunkten, nämligen hur relationer mellan lek och lärande kan se ut för lärare och barn i en målstyrd verksamhet samt vilka dilemman som lärare kan möta i sitt arbete med att integrera lek och lärande.
Författarna har inte i första hand studerat barns egen lek, utan istället riktat intresset mot de samspel kring lek och lärande som både barn och lärare varit involverade i.
Om författarna
Eva Johansson är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet och Högskolan i Stavanger. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnåren. Båda forskar om barns lärande vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet.
Sagt om boken
"Boken är högaktuell och oerhört intressant. Den är ett utmärkt diskussionsunderlag om lek och lärande för alla som arbetar i pedagogisk verksamhet för yngre barn." menar Birgitta Söderlund Wijk i forskolan.se, januari 2008
Liber 1 9789147084364
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn