Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Känd till 4 %

Känd till 4 %

Inbunden bok Prisma. 1 uppl. 2007. 353 sidor.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789151848600
Titel
Känd till 4 %
Författare
Deborah Schoeneman
Förlag
Prisma
Utgivningsår
2007
Omfång
353 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
143 x 212 mm Ryggbredd 28 mm
Vikt
444 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Deborah Schoenemans debutroman, Känd till 4 %, är en närgången skildring av en bisarr industri, full av karaktärer och hemligheter som är lika mörka och förföriska som staden de rör sig i, New York. 22-åriga Kate Simon vill helst se sig som en grävande reporter när hon får jobb som skvallerkrönikör på New York Examiner. Hon ska mingla med de inbjudna men hålla huvudet kallt – det ingår i jobbet att alltid vara den sista som lämnar en kändisfest, och att vara beredd att rapportera om det efteråt. Kate kastas in i en lika glittrig som solkig värld av mutor och rykten. Tillsammans med sina kollegor Tim Mack och Blake Bradley utforskar hon Manhattans undre värld medan stadens höjdare navelskådas. Ytterligheterna visar sig hänga tätt ihop. Men alla tre får lära sig att det inte är lätt att hålla distansen när man väl tillhör den innersta kretsen. Och särskilt inte när man själv får känslor som inte kan styras, och hemligheter som måste hållas. I en tillvaro där allt snurrar med blixtens hastighet är relationerna lika flyktiga som kändisgraden hos de celebriteter de bevakar. Vänner, älskare och fiender kommer och går. De unga krönikörerna måste själva komma på vem som är värd att stå upp för. Och vad som är värt att försvara.