Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Undervisningens dynamik : Att skapa optimala förutsättningar för lärande

Undervisningens dynamik : Att skapa optimala förutsättningar för lärande

Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2017. 250 sidor.

Nyskick. Oläst.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127817555
Titel
Skapa optimala förutsättningar för lärande : om undervisningens dynamik
Författare
Robertson, Cristina
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2018
Omfång
382 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
158 x 229 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
650 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur formar vi en skola som tillgodoser alla elevers behov av utveckling och lärande? Och hur skapar vi livslång lust att lära?


Kan lärares vardagsarbete utgå ifrån en dynamisk undervisning där elevers lärande främst prioriteras, då är en högkvalitativ svensk skola inte långt borta. I boken Skapa optimala förutsättningar för lärande - om undervisningens dynamik blandas relevant forskning om lärande, inklusive teorier om mindset och aktuell hjärnforskning, med konkreta strategier om undervisningsarbete. Läsaren får djup kunskap och förståelse för både forskningens och undervisningens möjligheter, begränsningar och utmaningar. Lärarens undervisande roll och yrkeskunnande tydliggörs, och arbetssättet att optimera förutsättningarna för alla elevers lärande blir möjlig.


Boken vänder sig främst till verksamma lärare och lärarstudenter men läses med behållning även av skolledare på olika nivåer.
Cristina Robertson problematiserar den evidensbaserade skolan och inspirerar mycket konkret till förändringsarbete på vetenskaplig grund. Hon avslutar med att knyta ihop resonemanget med hjälp av teorin KASAM (känsla av sammanhang). Det är ett ambitiöst projekt som tar undervisningens och lärandets komplexitet samt lärarens uppdrag på allvar. Boken kan vara mycket användbar både för blivande och verksamma lärare i alla stadier.
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 8, 2018