Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bearbetande samtal : Krisstöd, debriefing, stress- och konflikthanterin

Bearbetande samtal : Krisstöd, debriefing, stress- och konflikthanterin

Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 304 sidor.

Mycket gott skick. /nära nyskick................// Många yrkeskategorier ställs inför situationer som medför stor psykisk belastning. Det kan gälla att möta hot och våld i tjänsten eller att ta hand om olycksoffer, sörjande eller andra svårt drabbade människor. Det kan också gälla att hantera stress och konflikter på arbetsplatsen eller i andra sammanhang. Även i privatlivet drabbas vi av kriser som måste bemästras. I vanliga fall tänker vi inte på att det liv vi lever är fyllt av risker. Men innerst inne vet vi att det oförutsedda kan inträffa. Om så sker är det bra om man är någorlunda förberedd. I synnerhet de som har till yrke att hjälpa andra bör se till att de själva har de kunskaper och redskap som kan vara till hjälp i den akuta krisen och som kan förebygga problem längre fram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9127084809
Titel
Bearbetande samtal : Krisstöd, debriefing, stress- och konflikthanterin
Författare
Claes-Otto Hammarlund
Förlag
Natur & Kultur
Utgivningsår
2001
Omfång
304 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
145 x 215 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
522 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Många yrkeskategorier ställs inför situationer som medför stor psykisk belastning. Det kan gälla att möta hot och våld i tjänsten eller att ta hand om olycksoffer, sörjande eller andra svårt drabbade människor. Det kan också gälla att hantera stress och konflikter på arbetsplatsen eller i andra sammanhang. Även i privatlivet drabbas vi av kriser som måste bemästras. I vanliga fall tänker vi inte på att det liv vi lever är fyllt av risker. Men innerst inne vet vi att det oförutsedda kan inträffa. Om så sker är det bra om man är någorlunda förberedd. I synnerhet de som har till yrke att hjälpa andra bör se till att de själva har de kunskaper och redskap som kan vara till hjälp i den akuta krisen och som kan förebygga problem längre fram. Författaren visar att man ingalunda behöver vara krispsykolog för att göra god nytta som medmänniska och som krishjälpare. Denna bok presenterar systematiskt och instruktivt olika modeller och metoder för att bemästra, hantera och behandla psykisk stress. Dessutom presenteras metoder för kristerapi och konflikthantering. Ett tiotal användbara bilagor samt ordförklaringar och en fyllig litteraturförteckning ingår också. Detta gör boken användbar i många sammanhang, inte minst i olika utbildningar. Dessutom är den ett hjälpmedel för så gott som all personal inom vård och omsorg, ordnings- och räddningstjänst, socialtjänst, skola och kyrka. Den kan även vara till hjälp för ledare och chefer.