-
Service management : ledning, strategi och ma...
Inbunden bok. Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1992. 312 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Hel och ren. Mycket varsamt hanterad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176980255
- Titel
- Service management : ledning, strategi och marknadsföring i servicekonkurrens
- Författare
- Grönroos, Christian - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9789176980255 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Gott skick. Omslaget har lite bruksslitage.
Kolla mina andra annonser för ev samfrakt.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. Ny upplaga
Tryck år: 2013Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2009. 448 sidor.
Gott skick. Hylla VL32
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 440 sidor.
Gott skick. Boken har åldrats en del ( sidorna har gulnat lite ).
Omslaget är lite nött.
Utan anteckningar och understrykningar.
Jag har mer kurslitteratur på min sida.
Fråga gärna om du söker efter någon specifik bok! … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063796
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 440 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 829 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147063796 -
Service Management och marknadsföring : kundo...
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 2015. 456 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147112425
- Titel
- Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen.
Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag.
Bokens första upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund.
Sagt om boken
"This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing’s most original and able thinkers." – Philip Kotler
”Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet.
"Service management och marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet.
[...]"Ett helt nytt kapitel har tillkommit om sociala medier i serviceföretag. Det avslutande kapitlet om hur ett traditionellt tillverkande företag omvandlas till serviceföretag som var nytt i den förra upplagan har kompletterats med en ny fallstudie. I övrigt är innehållet anpassat till ny forskning som tillkommit sedan den förra upplagan. Det finns således ett flertal skäl till att ersätta den förra upplagan med denna." Folke Hermanson Snickers, lektör, BTJ-häftet nr 4, 2016.
Om författaren
Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Översättare: Manne Svensson.
Liber 3 9789147112425 -
Service management & marknadsföring - Kundori...
Pocketbok. Liber. 1 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. Några överstrykningar, annars mycket gott skick. I stort sett väldigt lika innehåll i denna som i senare upplaga, av vad jag kunnat se. Ger helhetsbild av service management & marknadsföring som behövs.
Mvh … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 1 -
-
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok.
Gott skick. Liber. uppl.2:2. 2009. 448 s. Mindre bruksslitage, veck i rygg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
9789147088614 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. ...................// Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn