Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Long Tail

Long Tail

Pocketbok. Bonnier pocket. 2008. Pocket.

Mycket gott skick. Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation? I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. "Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer", skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789100118037
Titel
Long tail
Författare
Anderson, Chris
Förlag
Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår
2007
Omfång
286 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
Vikt
165 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.