Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kulturkraft – en bok om hur och varför man bygger en god och stark företagskultur

Kulturkraft – en bok om hur och varför man bygger en god och stark företagskultur

Häftad bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 2002. 149 sidor.

Nära nyskick. ..............Oläst ................// I kulturkraft tar Cathrin upp alla de komponenter som är centrala i skapandet av företagskulturen - hur du " får gänget med dig"

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9170052476
Titel
Kulturkraft – en bok om hur och varför man bygger en god och stark företagskultur
Författare
Cathrin K Danielsson
Förlag
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
Utgivningsår
2002
Omfång
149 sidor
Bandtyp
Häftad
Språk
Svenska
Baksidestext
Redan när du kommer in på en arbetsplats möts du av dess atmosfär, av kulturen. Den kan signalera seriositet, laganda, bra eller dålig service, personligt bemötande, "låt gå"-mentalitet eller affärsmässighet.

Företagskulturen är A och O. Det är där man hittar inspirationen, arbetsglädjen, strukturen för det vardagliga arbetet och annat som är avgörande för om ett företag eller en organisation blir framgångsrik. Alla som vill kan skapa en kraft som är helt oslagbar med schyssta värderingar som grund. Låt inte kulturen bli en slump!

I Kulturkraft tar Cathrin K Danielsson upp alla de komponenter som är centrala i skapandet av företagskulturen - hur du "får gänget med dig":
- företagskulturen som strategiskt verktyg
- varumärket och kulturen
- vägen till en god och stark kultur
- affärsidén och organisationen
- att mäta kulturen
- ledningen: nyckeln till framgång

Cathrin K Danielsson har varit marknadschef för Bröderna Bronett AB, arbetat med varumärket Cirkusprinsessan och Cirkus Scott. Hon har även jobbat inom IT-branschen som Image &  Communication Manager. De senaste åren har författaren varit konsult med specialisering på varumärkes- och förändringprocesser.