Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att läsa och skriva i förskolan

Att läsa och skriva i förskolan

Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 272 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag saknas. 2:a tryckningen. Inbunden i mjukt flexiband och i absolut nyskick, oläst och obläddrad. Mycket rikt, vackert och instruktivt illustrerad med foton och teckningar i färg och sv/v. Bokens nypris var 519:-, studentpris 359:- enligt prislapp på framsidan pärmen. Boken vänder sig till blivande och verksamma pedagoger inom förskolan men också till andra som är intresserade av yngre barns läs- och skrivutveckling. Författaren är lågstadielärare och fil. dr. i pedagogik. EN NY BOK I PRESENTSKICK!

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144068596
Titel
Att läsa och skriva i förskolan
Författare
Fast, Carina
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2011
Omfång
272 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
180 x 230 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
640 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barn växer upp i rika textvärldar som de funderar över, lever sig in i och utforskar för att förstå. Inte minst skriftspråket väcker deras förundran. Det är därför viktigt att förskolan kommer barnen till mötes och bygger vidare på de erfarenheter och kunskaper barnen har om bilder, symboler och andra skriftspråkliga uttryck. I denna bok presenteras en forskningsstudie förlagd till förskolan Plantan. I ord och bild låter Carina Fast både barn och pedagoger komma till tals samt förklarar hur den praktiska verksamheten här går hand i hand med teorier om barns läs- och skrivutveckling. På Plantan förekommer ständigt läsande och skrivande utan att pedagogerna har som ambition att lära barnen läsa och skriva. I stället är det den uttryckliga viljan att väcka barnens nyfikenhet på skriftspråket som styr arbetet. I leken och via berättande, i bildskapande och i samband med ny teknik deltar barnen i läs- och skrivaktiviteter som de ofta initierat själva. Här får barnens kreativitet och utforskande blomma och deras självkänsla växa. Boken vänder sig till blivande och verksamma pedagoger inom förskolan men också till andra som är intresserade av yngre barns läs- och skrivutveckling