Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Mellan raderna : Strategier för en tolkande läsundervisning

Mellan raderna : Strategier för en tolkande läsundervisning

Häftade böcker. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2006. 160 sidor.

Britta Stensson vill presentera en metod för hur man i skolan kan arbeta med litteraturläsning på ett reflekterande och tolkande sätt. Boken, som har sin grund i en klassrumserfarenhet, är ett försök att utifrån en helhetssyn på litteraturläsning och samtal visa hur man metodiskt kan bygga upp en litterär klassrumspraktik. Britta Stensson definierar och diskuterar de kognitiva verktyg som vi alla (ofta omedvetet) använder då vi försöker förstå och tolka texter. Dessa verktyg försöker hon på ett konkret sätt demonstrera. Hon visar på hur man i skolan kan skapa ett läsande rum där barnen tillsammans med de vuxna arbetar med de strategier som de behöver för att tänka och förstå och nå ett djup i sin läsning. Utifrån en grundsyn, där viktiga ledord är reflektion, tolkning och samtal, vill hon visa på olika sätt att undervisa.

Britta Stensson är före detta lärare på låg- och mellanstadiet i Rannebergen, Angered.

Förlagsfakta

ISBN
9789171732453
Titel
Mellan raderna : Strategier för en tolkande läsundervisning
Författare
Stensson, Britta
Förlag
Bokförlaget Daidalos
Utgivningsår
2006
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
216 g
Språk
Svenska