Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur

Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.

Nyskick. Format 19,0 x 25,5 cm. Om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. Ur innehållet: Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam; Hur du visuellt profilerar ett företag; Hur du planerar strategiskt; Hur du når fram och berör läsare och tittare; Hur du får bärkraftiga idéer, mm, mm.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173310703
Titel
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
Författare
Bo Bergström
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2007
Omfång
315 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
185 x 260 mm
Vikt
1218 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.

Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.

Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?

Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.