-
Teknikdidaktik
Inbunden bok. Norstedts. 2011. 224 sidor.
Gott skick. Ett par något tilltryckta nederhörn på pärmarna. Fräsch bok. 499 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 9789113028439 -
Teknikdidaktik
Inbunden bok. Norstedts Bokförlag. 3:e tryckningen, 1:a uppl. 2013. 224 sidor.
Mycket gott skick. Pärm sliten på kanter och hörnen, tejpad på ett ställe. Bladen är nya. Inga anteckningar, inga understrykningar. 23,3 cm x 15,5 cm. 506 gram. (låda20230703-2?0). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Bokförlag 3:e tryckningen, 1:a 9789113028439 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
9789113028439 -
Teknikdidaktik
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2011. 224 sidor.
Nära nyskick. I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämne läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113028439 -
Teknikdidaktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:6 uppl. 2017. 224 sidor.
Gott skick. Enstaka hundöra och ett fåtal överstrykningar. Lätt ytligt nött. I övrigt fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144100791
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 151 x 226 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens teknikintensiva värld behöver varje enskild individ kunskaper i teknik. Genom att läraren i sin undervisning väver samman teori och praktik kan eleverna nå ett djupare lärande och få en helhetsförståelse för teknikens roll i samhället. Teknikämnet har varit obligatoriskt sedan 1982, men trots det har en stor del av grundskolans lärarkår lite, eller ingen, utbildning i teknik. Här får du som pedagog en mängd konkreta förslag och tips som kan bidra till att göra undervisningen intressant. Bokens olika kapitel går att använda som inspiration för spännande teknikprojekt. Genom att stimulera elevernas kreativitet – och anamma ett entreprenöriellt förhållningssätt – gör man dem rustade att möta en föränderlig arbetsmarknad och en utmanande framtid. Hur bedömer man elevers tekniska kunskaper? Varför har teknik länge setts som ett ”manligt” ämne? Hur har teknikämnet varit formulerat i den svenska skolans styrdokument genom åren? Dessa och många andra frågor besvarar Veronica Bjurulf i denna bok. Med utgångspunkt i Lgr11 tar författaren med läsaren på en inspirerande resa genom teknikens fantastiska värld. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Studentlitteratur AB 2:6 9789144100791 -
Teknikdidaktik
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2011. 224 sidor.
Gott skick. Understrykningar och markeringar finns i blyerts i delar av boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113028439 -
Teknikdidaktik
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2013. 224 sidor.
Nyskick. Norstedts, 2013. Kartonnage. Första upplagans tredje tryckning. Illustrerad. Oläst / Oöppnad bok. Nyskick! Ovanlig / Eftersökt!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113028439
- Titel
- Teknikdidaktik
- Författare
- Bjurulf, Veronica
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur ska teknikundervisning bedrivas för att eleverna ska uppleva att ämnet är relevant? Vad vill vi att eleverna ska lära sig? Hur kan vi få fler elever att studera vidare inom det tekniska området?
Teknikämnets didaktiska frågor är centrala i denna bok. Boken tar avstamp i frågan "Vad är teknik?" och tar upp frågor som hållbarhet ur miljösynpunkt, problemlösning och hur man arbetar med ett entreprenöriellt förhållningssätt i teknikundervisningen. Teknikämnet handlar om att se möjligheter, utveckla idéer och prova sig fram till olika lösningar. Boken knyter an till den nya kursplanen i teknik för grundskolan, som träder i kraft hösten 2011.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113028439
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn