-
Att arbeta med skönlitteratur i skolan : prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 267 sidor.
Nära nyskick. (Boklåda:1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144038127
- Titel
- Att arbeta med skönlitteratur i skolan : praktik och teori
- Författare
- Bengt Brodow - Kristina Rininsland
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad läser man för skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan? Vem bestämmer valet och hur utvärderar man resultatet? Hur lägger lärarna upp litteratursamtal och annan behandling av det lästa? Vad vill lärarna uppnå och vad uppnår man verkligen? Hur viktig är lärarrollen? Vilken betydelse har litteraturläsning för elevernas personliga utveckling och för deras färdigheter?
I denna bok presenterar författarna hur engagerade svensklärare arbetar med läsning av skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan. Genom det positiva urvalet av informanter har författarna velat spegla det aktuella läget i klasser med engagerade och medvetna lärare, med andra ord ger de en bild av vad som är möjligt att göra med goda förutsättningar. Lärarnas berättelser ses mot bakgrund av skolutveckling, forskning och debatt under de senaste årtiondena och varvas med författarnas insiktsfulla kommentarer och pedagogiska vägledning kring litteraturläsning i skolan.
Boken vänder sig främst till lärarstuderande och lärarutbildare i svenska vid universitet och högskolor samt till verksamma svensklärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144038127 -
Att arbeta med skönlitteratur i skolan : prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 267 sidor.
Mycket gott skick. Det är ett välvårdat men läst exemplar. Det finns diskreta markeringar/understrykningar/anteckningar gjorda med färgpennor som inte går att radera bort. Sådana står på sidan 61, 65, 72, 73, 81, 87, 89, 92, 93, 108, 111, 112, 117, 122, 123, 146, 151,153, 1 läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144038127
- Titel
- Att arbeta med skönlitteratur i skolan : praktik och teori
- Författare
- Bengt Brodow - Kristina Rininsland
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad läser man för skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan? Vem bestämmer valet och hur utvärderar man resultatet? Hur lägger lärarna upp litteratursamtal och annan behandling av det lästa? Vad vill lärarna uppnå och vad uppnår man verkligen? Hur viktig är lärarrollen? Vilken betydelse har litteraturläsning för elevernas personliga utveckling och för deras färdigheter?
I denna bok presenterar författarna hur engagerade svensklärare arbetar med läsning av skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan. Genom det positiva urvalet av informanter har författarna velat spegla det aktuella läget i klasser med engagerade och medvetna lärare, med andra ord ger de en bild av vad som är möjligt att göra med goda förutsättningar. Lärarnas berättelser ses mot bakgrund av skolutveckling, forskning och debatt under de senaste årtiondena och varvas med författarnas insiktsfulla kommentarer och pedagogiska vägledning kring litteraturläsning i skolan.
Boken vänder sig främst till lärarstuderande och lärarutbildare i svenska vid universitet och högskolor samt till verksamma svensklärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144038127 -
Att arbeta med skönlitteratur i skolan : prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 267 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144038127
- Titel
- Att arbeta med skönlitteratur i skolan : praktik och teori
- Författare
- Bengt Brodow - Kristina Rininsland
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad läser man för skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan? Vem bestämmer valet och hur utvärderar man resultatet? Hur lägger lärarna upp litteratursamtal och annan behandling av det lästa? Vad vill lärarna uppnå och vad uppnår man verkligen? Hur viktig är lärarrollen? Vilken betydelse har litteraturläsning för elevernas personliga utveckling och för deras färdigheter?
I denna bok presenterar författarna hur engagerade svensklärare arbetar med läsning av skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan. Genom det positiva urvalet av informanter har författarna velat spegla det aktuella läget i klasser med engagerade och medvetna lärare, med andra ord ger de en bild av vad som är möjligt att göra med goda förutsättningar. Lärarnas berättelser ses mot bakgrund av skolutveckling, forskning och debatt under de senaste årtiondena och varvas med författarnas insiktsfulla kommentarer och pedagogiska vägledning kring litteraturläsning i skolan.
Boken vänder sig främst till lärarstuderande och lärarutbildare i svenska vid universitet och högskolor samt till verksamma svensklärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144038127 -
Att arbeta med skönlitteratur i skolan : prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 267 sidor.
Mycket gott skick. Främre pärm vikmärke i nedre högra hörnet samt överstruken namnteckning på pärmens insida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144038127
- Titel
- Att arbeta med skönlitteratur i skolan : praktik och teori
- Författare
- Bengt Brodow - Kristina Rininsland
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 395 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad läser man för skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan? Vem bestämmer valet och hur utvärderar man resultatet? Hur lägger lärarna upp litteratursamtal och annan behandling av det lästa? Vad vill lärarna uppnå och vad uppnår man verkligen? Hur viktig är lärarrollen? Vilken betydelse har litteraturläsning för elevernas personliga utveckling och för deras färdigheter?
I denna bok presenterar författarna hur engagerade svensklärare arbetar med läsning av skönlitteratur i grundskolans senare år och i gymnasieskolan. Genom det positiva urvalet av informanter har författarna velat spegla det aktuella läget i klasser med engagerade och medvetna lärare, med andra ord ger de en bild av vad som är möjligt att göra med goda förutsättningar. Lärarnas berättelser ses mot bakgrund av skolutveckling, forskning och debatt under de senaste årtiondena och varvas med författarnas insiktsfulla kommentarer och pedagogiska vägledning kring litteraturläsning i skolan.
Boken vänder sig främst till lärarstuderande och lärarutbildare i svenska vid universitet och högskolor samt till verksamma svensklärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144038127
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn