-
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick. Ser oläst ut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familj läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Specialpedagogik i professionellt lärarskap :...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2016. 168 sidor.
Mycket gott skick. Ej namnad, ej smutsig, ej snedläst. Noteringar i marginalen på några få sidor. Överstrykningar på 1 sida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140689276
- Titel
- Specialpedagogik i professionellt lärarskap : Synsätt och förhållningssätt
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 270 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det specialpedagogiska perspektivet på professionellt lärarskap handlar om att utgå från de förutsättningar, resurser och drivkrafter som varje barn har.
Lärares synsätt och förhållningssätt har stor betydelse för barns och elevers möjligheter att utvecklas till nyfikna och lärande människor. Som lärare behöver man förhålla sig till läroplaner och styrdokument och samtidigt lyssna på, läsa av och bekräfta barnen och eleverna, inte minst i situationer där man blir utmanad i sin lärarroll. Utmaningarna driver varje lärares professionella utveckling, vilket förutsätter självkännedom, mod att våga se och höra sig själv samt en beredskap att anpassa, utveckla och förändra sitt förhållningssätt utifrån barnen.
Den här boken vänder sig till lärare på alla stadier, från förskolan till gymnasieskolan. Det pedagogiska uppdraget och stöd i och för lärandet tas upp i förhållande till respektive skolform. Ett särskilt fokus riktas på relationer och samspel, språk och kommunikation samt samtal och kollegial handledning.
Barbro Bruce är legitimerad logoped och universitetslektor i utbildningsvetenskap med inriktning mot specialpedagogik vid Högskolan i Kristianstad.
Maria Rubin är gymnasielärare, speciallärare och doktorand i utbildningsvetenskap, i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Malmö högskola.
Roger Åkerman är förskollärare, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.
Pia Thimgren är fritidspedagog, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140689276 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. (41) Namnad i blyerts på försättsbladet. Det finns några understrykningar med blyerts på ca 5 sidor. Upplever att stora delar är olästa/ försiktigt lästa. Glansen på pärmen har tonats ner något. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144027931
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144027931 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 2016. 283 sidor.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 9789127137837 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2014. 283 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127137837 -
Berättande i förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1:1 uppl. 2014. 283 sidor.
Mycket gott skick. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet: att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen: litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet: dokumentation och delaktighet.
Kantstötta pärm läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137837
- Titel
- Berättande i förskolan
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson, med många fler.
I förskolan är berättande och berättelser ständigt närvarande. Berättande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:
Det berättande barnet – att skapa och dela.
Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet.
Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Ødegaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.
Läs mer om boken och författarna på Malmö högskolas webbsidaGediget, grundligt och nyanserat om berättande.
Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015
Natur & Kultur Läromedel 1:1 9789127137837 -
Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:4 uppl. 2018. 281 sidor.
Nära nyskick. Format 23,5 x 16 cm Vikt 690 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med fåtal sv/v bilder. INNEHÅLL: Inledning 1. Omsorg - kärlek, medkänsla och noggrannhet 2. Omsorg i förskolan och omsorg om förskolan 3. Pedagogisk omsorg 4. Omsorgens många ansikten 5. B läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127147072
- Titel
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
- Författare
- Riddersporre, Bim
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund ingår i en serie förskolelitteratur. Omsorg är grundläggande i förskolans pedagogik och en viktig sida av alla mänskliga relationer. Den ska enligt läroplanen prägla verksamheten, och barn i förskolan ska erbjudas en trygg omsorg.
Omsorg är också en viktig del i kunskapsrepertoaren hos dem som arbetar i förskolan, en kunskap som ofta förblir ”tyst” och svår att dela och utveckla utan ett gemensamt språk för det man gör.
I boken Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund utforskas omsorg i förskolan som fenomen och begrepp ur olika perspektiv. Här ges både nya kunskaper och ett bidrag till förskolans professionella språk för arbete med omsorg.
Boken vänder sig både till studerande på förskollärarutbildningar och till verksamma pedagoger i förskolan.Boken ger viktig inspiration till hur förskolan förhåller sig till omsorg kontra det kunskapsuppdrag som man har idag. Begreppet ”educare” eller ”lärande omsorg” blir väl belyst och de olika ingångarna i ämnet vidgar det pedagogiska fokuset. För den eller de pedagoger som vill ha en grund för mer strukturerad omsorg med koppling till lärande och undervisning är detta en utmärkt och viktig bok.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 24, 2016
Natur & Kultur Akademisk 1:4 9789127147072 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur. 2:12 uppl. 2018. 296 sidor.
Gott skick. I grunden är detta ett fint och välvårdat exemplar. I delar av boken förekommer dock en del överstrykningar med märkpenna (gjorda i prydlig stil). Även några hundöron.
"Hur lär sig barn uttal och grammatik? Hur utvecklas deras förmåga att samtala med and läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067438
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Bjar, Lousie
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur lär sig barn uttal och grammatik? Hur utvecklas deras förmåga att samtala med andra? Och vad händer när samspelet med andra inte alls fungerar? I den här boken beskriver femton forskare barns talspråkliga och skriftspråkliga utveckling. Författarna behandlar såväl den normala första- och andraspråksutvecklingen som den som berörs av olika typer av hinder, t.ex. neuropsykiatriska problem eller dyslexi. De olika kapitlen rör bland annat frågan om det finns en biologiskt betingad kritisk period för språkinlärning, vilka faktorer som påverkar barns och ungdomars skolframgång, hur de utvecklar sin förmåga att läsa och skriva på egen hand samt deras möten med skriften och olika skriftspråkliga världar. Mer teoretiska resonemang, där grundläggande begrepp presenteras och förklaras, varvas med fallstudier som visar hur språkutvecklingen hos ett antal barn kan gestalta sig. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola, men också till andra som i sin verksamhet möter barn som är i färd med att utveckla sitt språk, såsom specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och barnskötare. Andra upplagan
Studentlitteratur 2:12 9789144067438 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick. Som ny förutom att försättsbladet är borta. Det är det första blanka bladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. Ej namnad, ej smutsig, ej bruten rygg. Ej snedläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Gott skick. Första uppl. Pärmarna är lite nötta. Invändigt är boken fin, sånär som några antecknade texken på titelsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Hyggligt skick. Har varit biblioteksbok. Pärmar nötta, finns några blyertsmarkerade rader men inlagan är i övrigt helt intakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144027931
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144027931 -
Kärnämnen i förskolan. Nycklar till livslångt...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnageband. Hörn och rygg obetydligt kantstötta. Senaste upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. Laminerad, ägaretikett. Några överstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144027931
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144027931 -
Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:4 uppl. 2018. 281 sidor.
Nära nyskick. Boken ser ut som ny.
"Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund ingår i en serie förskolelitteratur. Omsorg är grundläggande i förskolans pedagogik och en viktig sida av alla mänskliga relationer. Den ska enligt läroplanen prägla verksamheten, och ba läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127147072
- Titel
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund
- Författare
- Riddersporre, Bim
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund ingår i en serie förskolelitteratur. Omsorg är grundläggande i förskolans pedagogik och en viktig sida av alla mänskliga relationer. Den ska enligt läroplanen prägla verksamheten, och barn i förskolan ska erbjudas en trygg omsorg.
Omsorg är också en viktig del i kunskapsrepertoaren hos dem som arbetar i förskolan, en kunskap som ofta förblir ”tyst” och svår att dela och utveckla utan ett gemensamt språk för det man gör.
I boken Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund utforskas omsorg i förskolan som fenomen och begrepp ur olika perspektiv. Här ges både nya kunskaper och ett bidrag till förskolans professionella språk för arbete med omsorg.
Boken vänder sig både till studerande på förskollärarutbildningar och till verksamma pedagoger i förskolan.Boken ger viktig inspiration till hur förskolan förhåller sig till omsorg kontra det kunskapsuppdrag som man har idag. Begreppet ”educare” eller ”lärande omsorg” blir väl belyst och de olika ingångarna i ämnet vidgar det pedagogiska fokuset. För den eller de pedagoger som vill ha en grund för mer strukturerad omsorg med koppling till lärande och undervisning är detta en utmärkt och viktig bok.
Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 24, 2016
Natur & Kultur Akademisk 1:4 9789127147072 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. Vissa understrykningar och anteckningar i blyerts och med märkpenna.
Veck ner i höger framkant. Annars mycket gott skick.
Katt finns i hemmet.
Titta på alla andra annonser jag har på böcker!
Allt du handlar vid 1 köp har frakten 62:-
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nära nyskick. Inga under- eller överstrykningar. Ej smutsig och ej snedläst. Inga hundöron. Bara sista blanka sidan som är bortklippt. Annars är boken nära nyskick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144027931
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144027931 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2012. 220 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2014. 220 sidor.
Nära nyskick. Ett nästan perfekt exemplar. Obetydligt pärmslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Kärnämnen i förskolan - Nycklar till livslång...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2014. 220 sidor.
Nära nyskick. Tidigare ägares uppgifter på försättsbladet (förefaller ha stått orörd på ett lärarrum innan den nådde andrahandsmarknaden). I praktiken obetydliga avdrag från nyskick förutom namnstämpeln. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127132696
- Titel
- Kärnämnen i förskolan : nycklar till livslångt lärande
- Författare
- Bruce, Barbro
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I förskolan grundläggs de kompetenser som blir nycklar till det livlånga lärandet. Det handlar om att utgå ifrån, och bygga vidare på, barns nyfikenhet och önskan om att vilja dela sina upplevelser och intryck med personer i deras omgivning, både i familjen och i förskolan. De förmågor som bör utvecklas - och som enligt författarna borde få samma status som grundskolans så kallade kärnämnen - är till exempel att rikta och styra sin uppmärksamhet, koncentrera sig, lyssna, "läsa av" och bekräfta andra, men också att ta egna initiativ, göra sig förstådd och kommunicera i socialt samspel.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127132696 -
Det hänger på språket! : lärande och språkutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 439 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039176
- Titel
- Det hänger på språket! : lärande och språkutveckling i grundskolan
- Författare
- Bjar, Louise
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 439 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunskapsutveckling och lärande i grundskolan bygger på språklig grund - elever läser och skriver för att lära, både när de arbetar på egen hand och i grupp. Språk i tal, men också i skrift, blir därmed de verktyg som utgör förutsättningen för all undervisning. Boken inleds med en kort introduktion kring språk och lärande. Därefter följer femton kapitel som bl.a. behandlar:
tal och samtal o flerspråkig utveckling
läsning, textförståelse och boksamtal
genreskrivning och textanalys
möten med läromedelstexter och skolans textvärldar
datorn som verktyg för läsning och skrivning
läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi
Boken vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling och lärande, till exempel studenter på lärarutbildning, studerande i språkämnen vid universitet och högskolor, lärare verksamma i grundskolan samt specialpedagoger och logopeder.
Studentlitteratur AB 1 9789144039176 -
Utbildningsvetenskap för förskolan
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 2 uppl. 2017. 331 sidor.
Nyskick. Inga överstrykningar eller hundöron. Inga märken eller repor i omslaget.
Den populära Utbildningsvetenskap för förskolan ges nu ut i en helt omarbetad version med flera nyskrivna kapitel. Den uppdaterade boken är ett fortsatt bidrag till att formulera läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818767
- Titel
- Utbildningsvetenskap för förskolan
- Författare
- Riddersporre, Bim
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 331 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 780 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den populära Utbildningsvetenskap för förskolan ges nu ut i en helt omarbetad version med flera nyskrivna kapitel. Den uppdaterade boken är ett fortsatt bidrag till att formulera förskolans egen kunskapsbas och möter behovet av pedagogisk fördjupning.
Boken följer förändringen av förskolan, från att vara en social och omsorgsinriktad verksamhet till att bli en del av utbildningssystemet. Den är indelad i tre större sektioner:
• Perspektiv på förskola och barndom
• Lärande, demokrati och ämnesdidaktik
• Förskola i dagens Sverige
Utbildningsvetenskap för förskolan är främst avsedd för studerande på förskollärarutbildningen och för fortbildning av förskollärare. Den riktar sig även till förskolechefer.
Natur & Kultur Akademisk 2 9789127818767 -
Barn utvecklar sitt språk
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 292 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Något nötta kanter.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144027937
- Titel
- Barn utvecklar sitt språk
- Författare
- Sven Strömqvist - Karin Taube - Christina Reuterskiöld - Ulrika Nettelbladt - Kerstin Nauclér - Eva Magnusson - Ingrid Häggström - Kenneth Hyltenstam - Kristina Hansson - Ulf Fredriksson - Barbro Bruce - Monica Axelsson - Niclas Abrahamsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 414 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken kan du läsa om barns språkutveckling. Femton praktiker och forskare diskuterar utifrån sina respektive utgångspunkter utvecklingen av tal- och skriftspråk. Fokus ligger på förskoleåren och de tidiga åren i skolan.
I bokens inledning ges en översiktlig presentation av områdena språk och kommunikation, språklig socialisation samt en kort historisk tillbakablick över fältet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144027937 -
Det hänger på språket! : lärande och språkutv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 439 sidor.
Mycket gott skick. Inga markeringar e.dyl.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039176
- Titel
- Det hänger på språket! : lärande och språkutveckling i grundskolan
- Författare
- Bjar, Louise
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 439 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunskapsutveckling och lärande i grundskolan bygger på språklig grund - elever läser och skriver för att lära, både när de arbetar på egen hand och i grupp. Språk i tal, men också i skrift, blir därmed de verktyg som utgör förutsättningen för all undervisning. Boken inleds med en kort introduktion kring språk och lärande. Därefter följer femton kapitel som bl.a. behandlar:
tal och samtal o flerspråkig utveckling
läsning, textförståelse och boksamtal
genreskrivning och textanalys
möten med läromedelstexter och skolans textvärldar
datorn som verktyg för läsning och skrivning
läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi
Boken vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling och lärande, till exempel studenter på lärarutbildning, studerande i språkämnen vid universitet och högskolor, lärare verksamma i grundskolan samt specialpedagoger och logopeder.
Studentlitteratur AB 1 9789144039176
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn