-
Att möta barns olikheter : åtgärdsprogram och...
Inbunden bok. Argument Förlag. 2003. 210 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173150682
- Titel
- Att möta barns olikheter : åtgärdsprogram och matematik
- Författare
- Ann-Louise Ljungblad
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 210 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 397 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur möter vi lärare barns olikheter i det dagliga arbetet – i synnerhet när det gäller matematikarbetet?Att möta barns olikheter tar ett nytänkande fokus på hur matematiken måste få en naturlig del i processen vid utformandet av åtgärdsprogram. Nya tankar ska tänkas för första gången - i skolans värld.Beror det på kommunens politiker, skolans organisation, lärares tidigare erfarenheter eller något annat, att vissa elevers matematiska tankar inte helt får komma till sin rätt och att dessa elever därmed inte når skolans uppsatta mål?Skolan som organisation måste skapa nya möjligheter - för alla elever. Blicken måste riktas mot hur vi möter olikheter, olikheter som när de får bli förstådda kan bli till resurser.Bokens syfte är att stödja arbetslaget i utvecklingsarbetet inom det komplexa område som uppkommer när matematik och specialpedagogik möts.Att möta barns olikheter är Ann-Louise Ljungblads tredje bok om matematikdidaktik och barns olikheter - det vill säga barns möjligheter.Detta är en bok att återkomma till gång på gång.
Argument Förlag 9789173150682 -
Att möta barns olikheter : åtgärdsprogram och...
Inbunden bok. Argument Förlag. 2003. 210 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173150681
- Titel
- Att möta barns olikheter : åtgärdsprogram och matematik
- Författare
- Ann-Louise Ljungblad
- Förlag
- Argument Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 210 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 397 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur möter vi lärare barns olikheter i det dagliga arbetet – i synnerhet när det gäller matematikarbetet?Att möta barns olikheter tar ett nytänkande fokus på hur matematiken måste få en naturlig del i processen vid utformandet av åtgärdsprogram. Nya tankar ska tänkas för första gången - i skolans värld.Beror det på kommunens politiker, skolans organisation, lärares tidigare erfarenheter eller något annat, att vissa elevers matematiska tankar inte helt får komma till sin rätt och att dessa elever därmed inte når skolans uppsatta mål?Skolan som organisation måste skapa nya möjligheter - för alla elever. Blicken måste riktas mot hur vi möter olikheter, olikheter som när de får bli förstådda kan bli till resurser.Bokens syfte är att stödja arbetslaget i utvecklingsarbetet inom det komplexa område som uppkommer när matematik och specialpedagogik möts.Att möta barns olikheter är Ann-Louise Ljungblads tredje bok om matematikdidaktik och barns olikheter - det vill säga barns möjligheter.Detta är en bok att återkomma till gång på gång.
Argument Förlag 9173150681
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn