Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Key Account Management i praktiken - hur behandlar vi våra nyckelkunder?

Key Account Management i praktiken - hur behandlar vi våra nyckelkunder?

Inbunden bok. Key Plan Solution. 1 uppl. 2010. 88 sidor.

Hyggligt skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och ryggändar. Färgöverstrykningar. I övrigt fin inlaga. [rum 2]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789163371264
Titel
Key Account Management i praktiken
Författare
Anette Fredriksson - Johan Egnell
Förlag
Key Plan Solution
Utgivningsår
2012
Omfång
88 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
203 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken handlar om att kunna identifiera och långsiktigt bygga relationer med de nyckelkunder som verkligen är de som bidrar till företagets lönsamhet och långsiktiga överlevnad. Den ger insikt i hur affärsansvariga kan arbeta och utvecklas tillsammans med sina nyckelkunder, både ur ett företagslednings- och ett försäljningsperspektiv.

Den vänder sig självfallet till Key Account Managers med verktyg och metoder för att utvecklas i sin roll, men ger också försäljningschefen insikt i vad som krävs gällande ansvar och befogenheter för att lyckas. Boken är upplagd så att den med fördel kan användas i utbildningssammanhang.

Den ger översiktlig kunskap som VD och företagsledningen, inte minst ekonomi- och marknadschefer, behöver för att kunna styra och ge rätt förutsättningar för ett målinriktat arbete. Dispositionen med särskilda avsnitt för fördjupningsdelar och exempel ur verkligheten ger möjlighet till en effektiv och fokuserad läsning.

Författarna har båda lång erfarenhet från olika chefsbefattningar och konsultroller. De vill med boken dela med sig av det de funnit utgör bra verktyg och metoder.

Ur innehållet:
Vad är Key Account Management och varför ska företag arbeta med utgångspunkt i denna metod? Vilken profil bör en KAM ha och hur implementeras en Key Account Management funktion i ett företag? Arbetsmetodik och checklistor för hela processen från verksamhetsstyrning, via definition av nyckelkunder till själva KAM-arbetet och de olika mognadsstadierna ett företag går igenom inklusive ett antal svårigheter som KAM-arbetet kan stöta på. Som en röd tråd genom hela boken delar ett antal företag med verksamhet på den svenska marknaden med sig av sina erfarenheter från mångårigt KAM-arbete. De representerar olika branscher och vänder sig till både företagskunder och konsumenter.