Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lögn, förbannad lögn och journalistik

Lögn, förbannad lögn och journalistik

Nyskick. Häftad med pärmflikar. Ny. Natur och Kultur 2006. - Enligt den klassiska liberala teorin om pressfrihet ska medborgarna med hjälp av medierapporteringen förnuftigt kunna diskutera och påverka samhället. Att vår tids journalistik skulle kunna fylla en sådan funktion är uteslutet. Den drivs allt mer av ett krasst marknadstänkande.

Med hjälp av både aktuell medieforskning och sina 25 års yrkeserfarenheter argumenterar Anders R. Olsson kraftfullt för en omorganisering av det samhälleliga kunskapsspridandet. Medborgarna borde informeras som beslutsfattare, och inte bara som underhållningskonsumenter. Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9127114023
Titel
Lögn, förbannad lögn och journalistik : varför journalistik på kommersiella villkor är demokratiskt otjänligt
Författare
Anders R. Olsson
Förlag
Natur & Kultur
Utgivningsår
2006
Omfång
221 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
138 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
352 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Varför ljugs det så mycket i media? Inom nyhetsförmedlingen blåser yrkesverksamma journalister upp oväsentligheter och vilseleder sin publik. Enligt den klassiska liberala teorin om pressfrihet ska medborgarna med hjälp av medierapporteringen förnuftigt kunna diskutera och påverka samhället. Att vår tids journalistik skulle kunna fylla en sådan funktion är uteslutet. Den drivs allt mer av ett krasst marknadstänkande. Med hjälp av både aktuell medieforskning och sina 25 års yrkeserfarenheter argumenterar Anders R. Olsson kraftfullt för en omorganisering av det samhälleliga kunskapsspridandet. Medborgarna borde informeras som beslutsfattare, och inte bara som underhållningskonsumenter.