Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter - från affärsidé till egen webbutik

H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter - från affärsidé till egen webbutik

Häftade böcker. Liber. 1 uppl. 2012. 304 sidor.

Näthandeln har sina egna förutsättningar och metoder. Denna bok tar på ett grundläggande sätt upp det du behöver veta för att kunna starta en näthandel. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med aktuella exempel och beskrivningar av verkliga företag levande gör boken ämnesområdet för läsaren
Läromedlet tar bland annat upp:
- olika typer av näthandel
- designa och bygg en nätbutik
- risker och hot på nätet
- säkra betalningssätt
- affärsidé och budget
- kundanalys
- marknadsföring
- logistik
- lagar och regler.

Läs mer
H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter är en grundbok i näthandel. Eleverna får lära sig hur man etablerar och marknadsför en verksamhet på internet, bland annat med hjälp av sociala medier. Vidare tar boken upp hur ny teknik används och anpassas till näthandel. Säkerhetslösningar, lagstiftning och transportlösningar för näthandel tas också upp. I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter samt projekt. Till boken finns även en lärarhandledning.
Upplaga 2
I upplaga 2 har boken genomgått en rejäl uppdatering. Förutom rena rättelser, utbyte av inaktuella exempel, omarbetning av uppgifter etc. Bokens inledning har bytts ut mot en historik med dagens syn på handel som avslutning där en modernare syn där näthandel blir ett affärsval och inte en konkurrent till butikshandel. Kedjornas utveckling mot multikanal- och omnikanalförsäljning presenteras.
Därutöver är flera kapitel i boken kraftigt omarbetade. Vi har lagt till en ny modell för hur företag kan använda nätet, en ny syn på kundens köpprocess och hur företag ska agera för att möta denna. Marknadsföringsavsnittet är omarbetat och moderniserat med en ny modell för planeringen och onlinemedier lyfts fram som huvudverktyg i marknadsföringen. Logistikavsnittet är uppdaterat med nya lösningar och med ny text om miljöaspekter, avsnittet om betallösningar är moderniserat och kraftigt omarbetat. Slutligen är lagstiftningsavsnittet uppdaterat med den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och det nya dataskyddsdirektivet.

Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet, rektor och arbetar numera som projektledare. Bo har även medverkat i arbetet med att skriva nya kursplaner i ämnet näthandel. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.

Förlagsfakta

ISBN
9789147106110
Titel
H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter - från affärsidé till egen webbutik
Författare
Pihlsgård, Anders
Förlag
Liber
Utgivningsår
2012
Omfång
304 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
672 g
Språk
Svenska