Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1998. 310 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
, kantskadat skyddsomslag. 23x16 cm, 546 g. Originaltitel: Corporate creativity.
ISBN 9177384946. Förlagets beskrivning
Hur kan man öka kreativiteten inom företaget? Jo, säger författarna till Kreativa företag, de amerikanska professorerna Alan G Robinson och Sam Stern, genom att skapa rätta förutsättningar. Det betyder bl a uppslutning kring ett gemensamt mål och godkännande av inofficiell verksamhet, men även att ge medarbetarna så mycket information som möjligt.
Ett kreativt företag är ett företag där de anställda är innovativa och ständigt hittar nya lösningar. Här visar författarna detaljerat hur nyskapande faktiskt har gått till. De erkänner kraften i det oväntade. Och de avmystifierar den kreativa processen och för ned den på en praktisk nivå.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9177384946
- Titel
- Kreativa företag - Kreativa medarbetare, kreativ miljö
- Författare
- Alan G. Robinson
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 310 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 225 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 544 g
- Språk
- Svenska