Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet

Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet

Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 96 sidor.

Gott skick. Hörn mkt lite stött, liten "våg" i början av inlagan.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789170922237
Titel
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
Författare
Ahrens, Thomas
Förlag
Ekerlids
Utgivningsår
2013
Omfång
96 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
230 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat

Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.