Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Apple från insidan : hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789174991611
Titel
Apple från insidan : hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar
Författare
Adam Lashinsky
Förlag
Modernista
Utgivningsår
2013
Omfång
204 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
110 x 178 mm Ryggbredd 11 mm
Vikt
115 g
Språk
Svenska
Baksidestext
»Fängslande, underhållande... innehåller inte en enda tråkig mening.« WIRED »Om du är ett Apple-fan rekommenderar jag att du väljer ut en helg åt att läsa den här boken, för så fort du börjar kommer du inte att kunna lägga den ifrån dig.« BUSINESS INSIDER »En fängslande inblick i ett Apple på väg in i post-Jobs-eran.« WALTER ISAACSON, författare till Steve Jobs - en biografi Apple från insidan avslöjar de hemliga system, riktlinjer och ledarskapsstrategier som gjorde det möjligt för Steve Jobs och hans företag att åstadkomma succé efter succé och skapa sig en sådan enorm, kultliknande skara fans världen över. Vi blir invigda i koncept som »DRI« (Apples policy att dela ut varje uppgift till en »Directly Responsible Individual«) och »Topp 100« (en årlig ritual där 100 chefer på uppgång valdes ut på ett ordensliknande sätt till en hemlig retreat med Steve Jobs). Boken bygger på ett stort antal intervjuer och presenterar en unik inblick i ett företag med en djupt förankrad vision om enkelhet och fokus, men samtidigt med ett stenhårt arbetsklimat. Till skenet är det en djupdykning i ett enda företag, men lärdomarna om ledarskap, produktutveckling och marknadsföring är universella. Detta gör Apple från insidan till en oumbärlig bok för alla som skulle vilja få in lite av den där Applemagin i sitt företag, sin karriär eller sitt kreativa projekt. »En fängslande inblick i ett Apple på väg in i post-Jobs-eran. Boken är full av färgstarkt rapporterande och smarta analyser som ger lärdomar inte bara om Apple utan om kreativt ledarskap i största allmänhet.« WALTER ISAACSON, författare till Steve Jobs - en biografi »Adam Lashinsky håller läsaren engagerad med fluga-på-väggen-detaljer som ger berättelsen en nästan filmisk kvalitet.« TIME OUT ADAM LASHINSKY är en av chefredaktörerna på affärstidningen Fortune och kan ämnet Apple utan och innan. I en förstasidesartikel för tidningen, »Geniet bakom Steve«, förutspådde han att Tim Cook, då helt okänd, så småningom skulle efterträda Steve Jobs som VD.